Leadership založený na dôvere

Leadership založený na dôvere

Ako vytvoriť motivovaný a oddaný pracovný tím v rýchlo sa meniacom svete? Odpoveďou na túto otázku - a katalyzátorom úspechu na pracovisku - môže byť vedenie založené na dôvere, ktoré sa zameriava na otvorenosť, dôveru a rešpekt. Čo však vlastne znamená používať leadership založený na dôvere a aké sú jeho potenciálne výhody a nevýhody na pracovisku?

Ako rodinná spoločnosť pôsobiaca na 21 trhoch sa neustále snažíme rozvíjať svoje vedúce postavenie. Už 45 rokov spolupracujeme aj s podnikateľmi a vedúcimi pracovníkmi firiem. Radi vám pomôžeme s návrhom interiéru pracoviska - a prispejeme vedomostiam o vedení, napríklad o leadershipe založenom na dôvere.


Čo je leadership založený na dôvere?

Vedenie založené na dôvere sa zameriava na vytváranie dôvery medzi lídrami a zamestnancami prostredníctvom delegovania zodpovednosti a podpory angažovanosti a nezávislosti zamestnancov, a to individuálne aj v skupinách. Tento model vedenia zdôrazňuje, že lídri by mali svojim zamestnancom udeľovať zodpovednosť a posilňovať ich postavenie, čím zvyšujú ich motiváciu a produktivitu, a nie kontrolovať a vydávať príkazy. Vedúci pôsobí skôr ako kouč, poskytuje informácie a voľnosť pri rozhodovaní v rámci organizácie, ako aj spätnú väzbu a podporu pri rozvoji zamestnancov.

Prostredie kancelárie

Logistické riešenie na mieru

Spoločnosť Lagerservice v Nässjö ponúka svoje skladové priestory spolu s ostatnými logistickými službami svojim zákazníkom. Vďaka svojej strategickej polohe v Nässjö, na polceste medzi Štokholmom, Göteborgom a Malmö, sa rýchlo dostane k viac ako 7 miliónom ľudí v okruhu približne 30 kilometrov.

„Cieľom je ponúknuť čo najefektívnejšie logistické riešenie na základe individuálnych potrieb každého zákazníka,“ hovorí Andreas Hagejärd, generálny riaditeľ a spolumajiteľ. „A keďže naši zákazníci sú rôznej veľkosti a z rôznych odvetví, flexibilita bola vždy súčasťou našej DNA.„

Výhody a nevýhody

Tak ako pri všetkých teóriách vedenia, aj pri vedení založenom na dôvere existujú pozitíva aj negatíva. Tento typ vedenie nie je vhodné pre všetkých zamestnancov alebo na všetkých pracoviskách.

Čo je to leadership?


Zhrnutie

Vedenie založené na dôvere je metóda, ktorej cieľom je vytvoriť dôveru medzi vedúcimi pracovníkmi a zamestnancami tým, že im dáva zodpovednosť a podporuje ich angažovanosť a nezávislosť. Je to preto, že vedúci pôsobí skôr ako kouč než ako autorita. Medzi výhody tohto modelu patrí zvýšenie iniciatívy a motivácie zamestnancov a to, že poskytuje bezpečnejšie pracovné prostredie. Nevýhodou môže byť riziko zneužitia dôvery, skutočnosť, že jej vybudovanie si vyžaduje veľa úsilia, a ťažkosti so spoluprácou niektorých zamestnancov.

FAQ

NPM alebo New Public Management je súhrnný pojem pre reformy riadenia a správy vo verejnom sektore, ako sú nemocnice a školy. Tieto metódy sú často inšpirované súkromnýn sektorom.
Delegácia pre dôveru pracovala v rokoch 2016 - 2020 na šírení poznatkov o tom, ako by vládne agentúry mohli rozvíjať riadenie založené na dôvere vo svojich vlastných organizáciách a ako by sa skúsenosti z ideového a operačného rozvoja mohli zdieľať aj po skončení existencie organizácie.
Dôvera zvyčajne vytvára dôveru, takže ak ako manažér dáte jasne najavo, že svojim zamestnancom dôverujete, je podstatne väčšia šanca, že vám budú dôverovať. Dôvera zvyšuje pravdepodobnosť, že väčšina ľudí bude chcieť podávať dobré výkony a správať sa dobre.
Model riadenia je spoločný rámec, ktorý vysvetľuje, ako organizácia riadi a monitoruje svoju činnosť. Jeho cieľom je vytvoriť také podmienky, aby všetci zamestnanci konali v súlade so stratégiou.

Chcete vedieť o našich akciách a novinách ako prvý?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte exkluzívny prístup k informáciám o našich akciách, novinkách a zaujímavých článkoch.
Počkajte prosím...
*Kliknutím na prihlásenie na odber potvrdzujem, že súhlasím so spracovaním osobných údajov (viď. Politika informovanosti dotknutej osoby).