4 tipy ako naplánovať a zariadiť malý sklad
Čo má väčšina kamenných obchodov a internetových obchodov spoločné? Všetky majú relatívne malé sklady, aspoň v porovnaní so skladmi výrobných závodov a logistickými centrami. Čo teda môžu urobiť, aby optimalizovali kapacitu skladu a vytvorili efektívny tok materiálu na svojom obmedzenom priestore? Odpovede nájdete v našom článku!
Štyri kroky k efektívnemu skladu
Optimálna prevádzka malého skladu si vyžaduje štyri veci:- Flexibilný regálový systém, ktorý sa dá prispôsobiť podmienkam priestoru.
- Ergonomické zdvíhacie pomôcky a vozíky, ktoré ušetria zamestnancov od zbytočného zdvíhania.
- Praktické usporiadanie skladu, ktoré zabezpečí dobrý prechod priestorom.
- Dobre vybavené baliace stanice, ktoré zjednodušujú balenie.
Splnenie týchto 4 krokov zabezpečí zamestnancom dobré pracovné prostredie aj možnosť efektívne pracovať.
1. Prispôsobte regálový systém miestnosti
Flexibilný policový systém je kľúčom k maximalizácii úložného priestoru, najmä v malých priestoroch. Vyberte si systém, ktorý má šírku, hĺbku a výšku, presne podľa vašich požiadaviek, aby ste váš priestor využili na maximum. Pridajte k regálom prídavné sekcie, aby ste zvýšili kapacitu, a na uľahčenie vyberania použite jasne označené prepravky alebo plastové boxy..
Máte nedostatok voľného úložného priestoru? Začnite tým, že skontrolujete, či rozmery políc zodpovedajú veľkosti tovaru. Ak je možné zmenšiť hĺbku niektorých sekcií, môžete uvoľniť podlahovú plochu pre viac policových regálov - a zvýšiť kapacitu. Ďalším spôsobom, ako získať viac miesta na regály v existujúcom priestore, je plne využiť výšku stropu. So správnymi skladovými regálmi sa aj malý sklad môže zdať veľký.
2. Zohľadnite ergonómiu pri zdvíhaní a presúvaní tovaru
Zdvíhanie a presúvanie tovaru je súčasťou každodenného života v malých skladoch, preto je dôležité, aby sa tieto úlohy mohli vykonávať ergonomicky správnym spôsobom. V dnešnej dobe existujú zdvíhacie zariadenia a prepravné vozíky pre prakticky akýkoľvek tovar bez ohľadu na jeho veľkosť a hmotnosť. Dôležité je však aj spojiť efektívnu manipuláciu s tovarom s pracovným prostredím, ktoré chráni zdravie a pohodu zamestnancov.Pri zdvíhaní a premiestňovaní ťažkých predmetov sa uprednostňujú ručné vysokozdvižné vozíky a paletové vozíky. Podobne sú k dispozícii skladové vozíky, ako aj rôzne policové vozíky, vozíky na balíky, vychystávacie vozíky, plošinové vozíky a klietkové vozíky na prepravu ľahšieho tovaru. Všetky majú spoločné to, že šetria vašu chrbticu, poskytujú lepšiu pracovnú výšku a umožňujú presúvať niekoľko predmetov naraz.
3. Naplánujte interiér tak, aby bol čo najpriechodnejší
Prácu v sklade možno zhruba rozdeliť do štyroch fáz. Prvou je príjem tovaru, druhou je uskladnenie, treťou fázou je kompletizácia objednávok a nakoniec balenie a výdaj. Každý nový krok znamená, že sa tovar presúva medzi jednotlivými zónami skladu. A keďže v prebiehajúcom procese sa rôzny tovar presúva v rôznych časoch, na vytvorenie dobrého toku tovaru v priestoroch je potrebný dobre premyslený pôdorys. Zvážte nasledujúce skutočnosti:- V malom sklade je vysoké riziko, že si ľudia s vozíkmi budú navzájom prekážať. Uistite sa, že pracovné prostredie je bezpečné a že uličky sú dostatočne široké, aby sa mohli obísť dva vozíky.
- Máte rovnakú bránu na príjem a výdaj? Dlhým čakaniam predídete zriadením špeciálneho priestoru na dočasné umiestnenie prijatého tovaru. Tým zabránite zdržaniam ak náhodou prídu 2 kamióny rýchlo po sebe.
- Umiestnite tovar s vysokou obrátkovosťou v blízkosti oblasti balenia produktov, aby ste znížili počet diaľkových presunov.
- Umiestnite baliacu stanicu tak, aby ste zabezpečili dobrý tok, napríklad tak, aby tovar prichádzal na jednom konci a hotové balíky vychádzali na druhom konci.
4. Používajte baliace stoly na efektívne balenie
Obsah objednávok sa v jednotlivých spoločnostiach líši. Môže ísť o čokoľvek od surovín do výrobného procesu alebo veľkoobchodný predaj až po odosielanie zabaleného tovaru koncovému zákazníkovi. V poslednom prípade sa dá veľa urobiť na uľahčenie samotných baliacich prác. Najlepšie je, ak majú zamestnanci prístup k baliacemu stolu, kde majú po ruke baliaci materiál, rezačky a pásky, ako aj valčekové dopravníky a vozíky na ďalšiu plynulú manipuláciu.Výberom výškovo nastaviteľného baliaceho stola môže niekoľko zamestnancov zdieľať jedno pracovné miesto a prispôsobiť si ho svojim potrebám. Pridajte pracovnú stoličku s nastaviteľnou výškou sedadla, ktorá uľahčuje zmenu pracovnej polohy, a ergonomické protiúnavové rohože, ktoré poskytujú dobré pohodlie pri dlhých hodinách práce v stoji. Výsledok: kompletná baliaca stanica so skutočne dobrou ergonómiou.
Máte otázky alebo potrebujete poradiť? Sme tu pre vás!
Vďaka našej širokej ponuke produktov ľahko zariadite svoj sklad, ktorý bude vyhovovať vášmu podnikaniu. Ak potrebujete pomoc, kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme!
Vďaka našej širokej ponuke produktov ľahko zariadite svoj sklad, ktorý bude vyhovovať vášmu podnikaniu. Ak potrebujete pomoc, kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme!
Newsletter plný noviniek, tipov a akčných ponúk
Raz týždenne rozposielame náš newsletter, kde nájdete aktuálne novinky, akcie a taktiež záujímavé tipy na interiérový dizajn.Prihláste sa na odber!
Počkajte prosím...
Kliknutím na Prihlásiť súhlasíte so spracovaním osobných údajov (viď. Politika informovanosti dotknutej osoby).