Ako zariadiť kanceláriu funkčne?
Príjemné vstupné a spoločenské priestory
Vstupné a spoločenské priestory vytvárajú dôležitý prvý dojem. Stretávajú sa v nich zamestnanci, zákazníci, dodávatelia, potenciálny klienti, a teda v nich môže byť rušno a niekedy aj trochu hlučno. Preto je dôležité tieto priestory oddeliť od kancelárskych priestorov, kde zamestnanci potrebujú pokoj a ticho na sústredenie. Naopak zasadacia miestnosť môže byť umiestnená v blízkosti vstupných priestorov, aby neboli zamestnanci vyrušovaní návštevníkmi.
Ako teda zabezpečiť, aby vstupné priestory vyzerali dobre? Je to súhra viacerých vecí. Je dobré mať recepciu s obsluhou, ktorá hostí privíta a usmerní. Nemáte recepciu? Zaobstarajte orientačné tabuľky, aby návštevníci, ktorí prídu prvýkrát hneď vedeli, kde majú ísť.
Kontaktujte nás pre bezplatnú konzultáciu ohľadom pracovného prostredia
Formálne i neformálne stretnutia v spoločenskej miestnosti
Premeňte obyčajné vstupné priestory na elegantnú lounge zónu v príjemným posedením. Klienti, návštevníci a zamestnanci si tak môžu vychutnať elegantné a flexibilné priestory. Lounge zóna je vhodná nielen na spoločenské posedenia, ale aj na neformálne stretnutia s kolegami či zákazníkmi.
Ak vám to priestor dovolí, môžete pridať rôzne hravé prvky, ktoré odrážajú vašu firemnú kultúru. Pohyb a zmena myšlienok na niečo iné ako prácu prináša radosť a energiu a tiež pomáha zvyšovať výkonnosť. Okrem toho je chvíľa strávená s kolegami dobrým spôsobom, ako budovať tímového ducha.
Zasadacie miestnosti na väčšie stretnutia
Veľká, klasická zasadacia miestnosť je ideálna na stretnutia s klientmi a firemné porady. Vyťažte z nej čo najviac a zariaďte ju flexibilne. Skúste zaobstarať niekoľko menších skladacích rokovacích stolov namiesto jedného veľkého. To vám poskytne možnosť ľahko zmeniť usporiadanie z tradičného na menšie stretnutie alebo workshop. Nástennú magnetickú tabuľu môžete doplniť mobilnými bielymi tabuľami, ktoré sa môžu hodiť napríklad na skupinovú prácu. Ak si vyberiete stohovateľné stoličky, môžete ľahko odložiť tie, ktoré sa nepoužívajú a pritom nebudú zaberať veľa miesta.
Malé zasadacie miestnosti pre menšie stretnutia
Pracovný týždeň zahŕňa mnoho rôznych stretnutí, od dôverných rozhovorov až po brainstormingy a krátke porady, pričom mnohé z týchto stretnutí sa konajú v rovnakom čase. Preto je dobré mať niekoľko malých zasadacích miestností, najlepšie v blízkosti pracovných miest zamestnancov, aby ste nerušili svojich kolegov presunmi do zasadačiek. Tieto miestnosti sú vhodné aj na individuálnu sústredenú prácu, či online meetingy.
Hybridné práca s vysokou mierou spolupráce
Využívate kombináciu práce z domu s prácou v kancelárii? Potom je pracovné prostredie bez stanovených miest dobrou voľbou, ktorá ponúka veľkú flexibilitu. Ráno si vyberiete akékoľvek voľné pracovné miesto, pripojíte počítač a môžete začať pracovať. Takýto štýl práce je vhodný aj pre klasické pracovné prostredia, kde zamestnanci spolupracujú na dennej báze naprieč oddeleniami. V oboch prípadoch budete možno potrebovať aj tiché miesto na stretnutia, ktoré bude dostatočne blízko, aby ste rušili ostatných zdĺhavými presunmi.
Open space kancelária s dobrou úrovňou súkromia
Snažte sa zlepšiť celkový komfort vášho kancelárskeho prostredia. Oddeľte pracovné miesta pre zvýšenie súkromia zamestnancov. Stačí, ak použijete úložné skrine a paravány, vďaka ktorým dokážete vytvoriť osobné zóny. Pre zníženie hladiny hluku v kancelárii použite koberce a akustické panely. Pre úplné sústredenie a dôverné hovory je dobré mať v kancelárii aj tzv. silent room, ktorá umožní nerušené rozhovory.
Menšie oddelené kancelárie pre lepšie sústredenie
Máte oddelené priestory, ktoré nevyužívate ako kancelárie? Zvážte možnosť, aby zamestnanci, ktorí potrebujú súkromie alebo pevné pracovné miesto pre optimálne sústredenie pracovali v menších kanceláriách. V týchto miestnostiach môže v závislosti od ich veľkosti pracovať viacero ľudí - dajte si však pozor na to, aby si jednotlivci vyhovovali.
Flexibilná spoločenská miestnosť
Využívate spoločenskú miestnosť, aby ste si oddýchli a načerpali nové sily? Je však inokedy táto miestnosť prázdna? Potom máte k dispozícii nevyužitú príležitosť. Doplňte túto miestnosť o stoly, závesy či paravány a dodáte jej flexibilitu, vďaka čomu ju budete môcť využiť na stretnutia rôzneho druhu, stolovanie a neformálne rozhovory.
Myslite na funkčnosť a flexibilitu
Kľúčovými slovami pre úspešný dizajn kancelárie sú funkčnosť a flexibilita. Ak si podrobne naplánujete, čo budete robiť, ako sa budú ľudia v kancelárii pohybovať, pri plánovaní budete brať do úvahy pohyb zamestnancov a v neposlednom rade budete myslieť na fakt, že jednotlivé priestory môžu spĺňať viac funkcií, máte našliapnuté na úspešnú cestu. Rozdelenie priestoru na zóny s rôznymi úrovňami zamerania - sústredená práca, stretnutia a relax - je jednoducho najlepší spôsob, ako vytvoriť priestor pre všetko a všetkých v kancelárii.
Chcete pomôcť so zariadením funkčnej a flexibilnej kancelárie? Obráťte sa na našich obchodných zástupcov.