Príbehy úspešných: MTA - zamestnanci sú na prvom mieste
Keď začali na jar roku 2010, boli kolegovia vo veľkej, celoštátnej stavebnej spoločnosti. Nemali sa na čo sťažovať: mali dobré pracovné miesta, kolegovia ich rešpektovali a boli obľúbení aj medzi zákazníkmi. Mats, ktorý je zodpovedný za plánovanie výstavby, vysvetľuje, prečo to urobili. „Mali sme super pracovné miesta, no nevyhovovala nám firemná kultúra. Avšak v takej veľkej organizácii jednoducho nebolo možné zmeniť základné procesy. Nakoniec sme sa spojili a padlo hlavné rozhodnutie založiť vlastnú spoločnosť. Cítili sme, že môžeme dokázať viac."
„Jednoducho sme založili firmu, v ktorej by sme chceli sami pracovať. Elegantné, príjemné a dobre premyslené pracovné prostredie je dôležité, aby sa zamestnanci cítili v práci príjemne. Vďaka tomu sú efektívnejší a produktívnejší a robia kvalitne odvedenú prácu. Navyše u nás chce pracovať stále viac talentovaných ľudí."
Náš interný slogan „Konečne pondelok" sa nám zatiaľ úspešne darí dosiahnuť. Spoločnosť MTA totiž získala ocenenie ako jeden z "najlepších zamestnávateľov vo Švédsku". Toto prestížne ocenenie získala už piaty rok po sebe (od 2014 do 2018). Ocenenia sú udeľované na základe rozhovorov so zamestnancami, ktoré uskutočnila spoločnosť Great Place to Work ®.
Úspešný štart s veľkým projektom
Napriek tomu, že boli v tom čase relatívne malou firmou, boli poverení vybudovaním veľkého komplexu nehnuteľností v centre Halmstadu. Bol to veľký záväzok v súlade s ich ambíciami. Úspešné vybudovanie komplexu viedlo k ďalším projektom a MTA sa rýchlo stala atraktívnou voľbou pre stavebných robotníkov a staviteľov. Názov MTA sa v Halmstade objavoval stále viac. Vďaka označeniu svojich stavenísk ihneď každý vedel, že “túto budovu stavia MTA“.
„Jednou z najdôležitejších vecí bolo od začiatku vytvoriť čo najlepšie pracovné prostredie pre zamestnancov – tí totiž majú byť na prvom mieste pre každú spoločnosť. Chceme, aby naši zamestnanci boli pyšní na spoločnosť, v ktorej pracujú. Je úžasné vidieť deti zamestnancov, keď ukazujú na vlajku našej spoločnosti a hovoria: "Moja mama / tata tam pracuje".
Práve správne priority v podnikovej kultúre mali za následok raketový rast spoločnosti. Na konci prvého roka mali 22 zamestnancov, o štyri roky neskôr ich už bolo 133. Dnes majú viac ako 300 zamestnancov, stavebné projekty na takmer celom, 320 km dlhom, západnom pobreží Švédska. To je úžasná práca za osem a pol roka.
Interiérový dizajn od AJ
Po niekoľkých rokoch s použitým nábytkom v prenajatých priestoroch sa spoločnosť MTA rozhodla investovať do novej centrály. Pred veľkým sťahovaním v roku 2015 sme v AJ dostali príležitosť navrhnúť komplexné riešenie interiéru kancelárií.
„Hovoril som s veľkým dodávateľom kancelárskeho vybavenia, ale potom som sa dostal do kontaktu s AJ a sľúbil im, že im dám šancu. Čo som mohol stratiť?" hovorí Mats.
Následne sme mali v AJ Produkty týždeň na to, aby sme vytvorili kompletný návrh kancelárie.
„Zobral som obidva návrhy v ten istý deň a úprimne, bol som ohromený prácou, ktorú odviedli obchodní zástupcovia AJ. Z našich výkresov vytvorili komplexné riešenie so všetkým - od výberu správnych farebných kombinácií, cez podlahu, až po vkusný a funkčný nábytok. Ich návrh nás očaril a prekonal naše očakávania."
Odvtedy v AJ Produkty zabezpečujeme pre MTA komplexné interiérové riešenia vždy, keď je to potrebné. V tom istom roku, keď sme dokončili zariadenie kancelárie centrály MTA v Halmstade, otvorili svoju druhú kanceláriu, tentokrát vo Varbergu vzdialeného iba 50 kilometrov severne.
„Na kompletné zariadenie kancelárie našej druhej pobočky sme nehľadali na žiadnych ďalších dodávateľov. Opäť sme oslovili profesionálov na interiérové riešenia v AJ." hovorí Mats.
Pre MTA sme dodávali napríklad výškovo nastaviteľné stoly, kancelárske stoličky, aktívne balančné stoličky, rôzne stolové lampy, či iné osvetlenie pracovných miest, veľké rokovacie stoly a konferenčné stoličky do zasadacích miestností, jedálenské stoly a stoličky, či barové stoly so stoličkami.
O rok neskôr sa celý proces zopakoval pri ďalšom rozšírení MTA. Tentokrát išli na juh a kanceláriu číslo tri otvorili v Helsingborgu.
„V snahe mať čo najlepšie pracovné podmienky na našich staveniskách sme sa rozhodli investovať do našich vlastných kontajnerových zostáv už od začiatku. V súčasnosti máme moderné kancelárie na staveniskách vytvorené zo 100 kontajnerov. Tým tiež potvrdzujeme, že zamestnanci sú u nás na prvom mieste."
Kontajnerové zostavy, kde majú stavbyvedúci a projektoví manažéri svoje kancelárie, sú vybavené výškovo nastaviteľnými stolmi, aktívnymi stoličkami a ostatnými produktmi, ktoré patria do modernej kancelárie. Zamestnanci majú tiež k dispozícii spoločný priestor: kombinovanú kuchyňu a jedáleň, kde sa všetci spolu stravujú počas prestávok.
„Na všetky podlahy sme sa rozhodli dať koberce, aby sa všetci prezúvali pri vchode do kancelárií. Vďaka tomu sme vytvorili prostredie, kde sa ľudia cítia príjemnejšie, takmer ako doma. Ak sa zamestnanci cítia v práci pohodlne, odvádzajú lepšiu prácu. Všetko je prepojené až po tie najmenšie detaily, aby sa u nás každý cítil príjemne," uzavrel Mats.
Vďaka tejto etike spoločnosť MTA neustále rastie. To vedie k zariaďovaniu nových kancelárií, pracovných miest a jedální – to všetko v AJ Produkty zvládneme.