Ako môže hybridná práca pomôcť k podnikom dosiahnuť lepšie výsledky

Ako môže hybridná práca pomôcť k podnikom dosiahnuť lepšie výsledky

Systém hybridnej práce sa stáva čoraz populárnejší. Poskytnutie slobody zamestnancom rozhodnúť sa, či chcú pracovať v kancelárii alebo na diaľku, je pre mnohé podniky novou normou. V niektorých prípadoch je to dokonca nevyhnutnosť na prilákanie nových a kvalitných zamestnancov. Ako teda vytvoriť dobre fungujúce hybridné pracovisko a aké sú jeho výhody a nevýhody? Tu je niekoľko tipov, ktoré môžu vašej organizácii pomôcť k úspechu.

Hybridná práca je win win pre všetkých

V tomto neustále sa meniacom modernom svete je hybridná práce stále viac skloňovanou témou. Väčšina online stretnutí má aspoň jedného účastníka, ktorý pracuje na diaľku. Ale prečo je hybridná práca taká obľúbená? Nižšie nájdete všetky výhody, ktoré ponúka podnikom aj zamestnancom.

Výhody pre zamestnancov:

  • Šetrí čas potrebný na dochádzanie a poskytuje lepšiu rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom.
  • Umožňuje im pracovať v pokojnom prostredí a lepšie sa sústrediť na prácu.
  • Dáva im väčšiu kontrolu nad vlastným časom, čo vedie k zníženiu stresu a zvýšeniu pohody.
  • Vedie k väčšej spokojnosti v práci.

Výhody pre zamestnávateľov:

  • Výsledkom sú spokojní zamestnanci, ktorí si užívajú dobrú rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom.
  • Zvyšuje produktivitu, pretože zamestnanci sú motivovaní k lepším výkonom.
  • Pomáha im stať sa atraktívnejším zamestnávateľom, ktorý si ľahšie udrží súčasných a zároveň priláka nových zamestnancov.

Kľúčové oblasti hybridnej práce

Vieme, že hybridná práca môže mať pozitívny vplyv na chod firmy, ale je dôležité dosiahnuť správnu rovnováhu. Je kľúčové zamerať sa na nasledovné 2 oblasti:

  • Pracovné prostredie – optimalizáciou pracovného priestoru, ktorý je k dispozícii v kancelárii a pri práci na diaľku
  • Manažment – rozvíjaním dôvery, spoločnej zodpovednosti a jasných zásad.

Pracovné prostredia

Princíp hybridnej práce spočíva v tom, že každý zamestnanec by mal mať možnosť kombinovať prácu v kancelárii s prácou na diaľku. Ale ako by malo vyzerať pracovné prostredie pri práci na diaľku?

Home office:Bez ohľadu na to, kde sa práca vykonáva, za pracovné prostredie zodpovedá zamestnávateľ. Preto by pre zamestnávateľov mala byť prioritou pomoc zamestnancom pri výbere vhodného ergonomického nábytku a ďalších nevyhnutných pracovných doplnkov pre ich domácu kanceláriu.

Prečítajte si náš článok Ako zariadiť ergonomický home office

Priestory na spoluprácu: Čo teda núti zamestnanca vymeniť domáce pohodlie za deň strávený v kancelárii? Osobné stretnutia s kolegami umožňujú viesť produktívnejšie rozhovory a motivujú jednotlivých členov tímu.

Malé zasadacie miestnosti: Mini zasadačky môžu byť kľúčovým prvkom mnohých firiem. Niektorí zamestnanci potrebujú ticho a pokoj na sústredenú prácu. Okrem toho je dobré meniť pracovné polohy a nebyť celý deň na tom istom mieste. Malé zasadacie miestnosti môžu zamestnancom poskytnúť flexibilné pracovné možnosti, aby mohli chodiť pracovať do kancelárie v prostredí bez stresu. Tieto miestnosti môžu taktieť využiť na štúdium online kurzov.

Technológie a nábytok: Pri hybridnej práci by malo byť zaručené, že je rovnako jednoduché stretávať sa fyzicky ako digitálne, ale niekedy to tak nie je. Kľúčové je vhodne zariadiť zasadačku, aby sa všetci mohli cítiť prítomní na stretnutiach bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú. 

Spoločenské neformálne stretnutia v práci: Pre hybridné pracovisko je dôležité mať priestor, kde sa ľudia môžu stretávať a komunikovať. Stačí niekoľko pohoviek, stoličiek a stolov, aby sa vytvorilo príjemné a útulné prostredie.

Manažment

Pre manažérov môže byť spočiatku ťažké, že nebudú mať zamestnancov pod kontrolou. Vyžaduje si to silnú vieru v schopnosť zamestnancov samostatne plánovať a plniť svoje úlohy. Vzájomná dôvera a zodpovednosť sú však pre fungovanie hybridnej práce nevyhnutné.

Uvoľnite kontrolu: Manažéri musia nechať pracovisko vyvíjať sa. Poskytnutie správnych podmienok zamestnancom môže zvýšiť produktivitu a spokojnosť v práci, nehovoriac o lojalite k podniku.

Delegujte zodpovednosť: Dobre fungujúce hybridné pracovisko môže vyžadovať, aby všetci zamestnanci prevzali svoj podiel zodpovednosti. Rozdelenie zodpovednosti môže mať vplyv aj na to, aby pracovníci rozvíjali svoje vlastné zručnosti, vďaka čomu môžu rásť ako jednotlivci.
Jasné pravidlá: Je dôležité mať v tíme jasnú štruktúru. Stanovte pravidlá, ako často majú byť zamestnanci v kancelárii a aké sú ich povinnosti pri práci na diaľku.

Už poznáte kroky potrebné na hladký prechod na hybridnú prácu. Teraz je na vás a vašich zamestnancoch, aby ste urobili ďalší krok. Veľa šťastia!

Potrebujete poradiť? Kontaktujte nás!

V AJ Produkty sme vždy pripravení pomôcť vám s interiérovým riešením, ktoré bude prispôsobené vašim potrebám. Kontaktujte nás, ak máte akékoľvek otázky o produktoch, dodacích dobách, použitých materiáloch, vizualizáciách, projektoch atď.
Súkromná osoba / Spoločnosť
Vaša správaPríloha

Chcete vedieť o našich akciách a novinách ako prvý?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte exkluzívny prístup k informáciám o našich akciách, novinkách a zaujímavých článkoch.
Počkajte prosím...
*Kliknutím na prihlásenie na odber potvrdzujem, že súhlasím so spracovaním osobných údajov (viď. Politika informovanosti dotknutej osoby).